Добрий день!
Бажаю гарної та плідної роботи!
Українська мова
1. Тема Часові форми дієслів. Оповідання «Нахаба» (Ярослав Стельмах)
2. Підручник С. 55 - 58
👉Всеукраїнська школа онлайн 3 клас. Українська мова. Закріплення вивченого з теми “Часи дієслів” https://www.youtube.com/watch?v=f85XOQjt87c
👉Нахаба * Ярослав Стельмах ttps://www.youtube.com/watch?v=i1z6EJMFGgo
👉Словник синонімів https://ukrainskamova.com/publ/slovnik_sinonimiv/n/nakhab a/36-1-0-10217
👉Тлумачний словник http://sum.in.ua/
4. Закріплення вивченого з теми “Часи дієслів”
Уводимо в тему. Досліджуємо мовлення.
- Намалюйте у зошиті просту шкалу часу
часу.
Майб.ч: аналогічна робота.
Читаємо оповідання. «Нахаба» (Ярослав Стельмах)
Обговорюємо. завдання 1 підручника
Аналізуємо художній текст та елементи
сюжету
З огляду на малюнок та назву
- Що ви можете сказати про стан героя?
- Передбачте про що читатиме?
- Хто такий нахаба?
- Кого називають нахабами?
Робота зі словом нахаба (через QR-код або з карткою)
- лексичне значення
- синоніми
- Які дії вважаються нахабними? Чи зустрічали ви таких людей у житті?
- Про що йтиметься у тексті?
Читаємо оповідання С. 55 - 58 ( спочатку самостійно, а потім з диктором )
Створення сюжетної картини на основі карти сюжету
Стіна слів: сюжет
Зробіть
висновки за картою сюжету і обговоріть особливості жанру
-
пригадайте роди літератури
-
за родом знайдіть
ознаки оповідання
-
особливості оповідання
Стіна слів :жанр, оповідання
Працюємо зі словами :
Досліджуємо мовлення. Визначаємо час дієслів, завдання підручника
Домашнє завдання:
👉 Уважно ще раз читаємо оповідання.
👉 Обов'язково заповнюємо сюжетну карту ( фотографуємо та відсилаємо вчителю )
👉 Переказуємо оповідання від імені одного з персонажів.
5. Онлайн урок на платформі Google Meet
Математика
1. Тема Множення числа на суму.
2. Підручник С. 54-55 № 317-326
Я досліджую світ
1. Тема Властивості живої природи
2. Підручник С. 70-71
Тиждень 25.
3. Стіна слів
Підсумуйте: «Все живе народжується, росте, дихає, харчується, розмножується і відмирає».
Руханка «Жива чи нежива природа» (м’язова та емоційна релаксація)
Прочитайте казку «Про Ведмедя і Старий Дуб»
Зупинився якось Ведмідь біля Старого Дуба та й став об кору свої кігті гострити. На стовбурі дерева залишалися глибокі рівчаки. Настрій Ведмідь мав гарний, тому він виліз на дерево – і давай на ньому гойдатися. Дерево почало рипіти. Здавалося, зараз зламається.
– Ох! – раптом почулося.
– Ти що або хто? – запитав Ведмідь.
– Я Дуб, – відповіло дерево.
– Дубе, чому ти зітхаєш? – здивувався Ведмідь. – Хіба тобі боляче? Ти ж неживий.
– Чому ти вирішив, що я неживий? – настала черга здивуватися Дубу.
– Не рухаєшся, стоїш на одному місці, мов камінь, – відповів Ведмідь.
– Так, я не блукаю лісом, як ти, і не літаю, як птах, але, на відміну від каменя, я рухаюся. Я постійно повертаю свої листочки та гілочки до сонячного світла. Цей рух непомітний. Так рухаються усі рослини, – пояснило дерево.
– Усі живі дихають, – не здавався Ведмідь. – Я для цього маю ніс, а у тебе його немає, тому ти неживий.
– Хоч я не маю носа, але я дихаю крізь маленькі отвори, які є на поверхні моїх листочків, – пояснив Дуб.
– Живі живляться, – нервував Ведмідь. – Я, наприклад, їм ягоди, корінчики, личинки, черв’яків, мишей. А ти? Скільки пташок на тебе сідають – хоч когось ти з’їв?
– Своїм коренем я вбираю з ґрунту воду і мінеральні солі – це називають мінеральним живленням. Решту потрібних речовин я утворюю самостійно під впливом світла, – терпляче відповів Дуб.
– Усі живі ростуть та розмножуються. Колись я був маленьким, а тепер поглянь, яким велетнем став – скоро своїх ведмежат буду мати. А ти хіба здатний розмножуватися? Рослини не-жи-ві, – зробив висновок волохатий.
– Років сто тому я був паростком, який ти міг би розчавити, наступивши лапою, а тепер я вищий за тебе, а кожну осінь на моїх гілках дозрівають жолуді. Там, куди вони падають, виростають молоді дубочки – це мої діточки. Я такий самий 419 живий, як і ти.
– Я вважав, що живими є тільки тварини і люди, – виправдовувався Ведмідь.
– Живими також є рослини, гриби і бактерії. Вони всі дихають, рухаються, ростуть, розмножуються. Неживими є камінь, вода, повітря, пісок, Сонце, Місяць, планети, – підсумував суперечку Старий Дуб.
Замислився Ведмідь, зліз із дерева і сказав:
– Не варто тебе без потреби ламати. Усе живе має право жити.
Після бесіди із розумним деревом клишоногий повільно пішов лісом. Тепер він знав, чим відрізняються живі тіла природи від неживих, і уважно спостерігав за всіма живими істотами, що траплялися на його шляху.
Марина Яремійчук
Запитання для обговорення:
• Чому Ведмідь спочатку вважав, що Старий Дуб є неживим? (Тому що рухи рослин є майже непомітними, також рослини дихають і живляться, але зовсім не так, як тварини)
• Хто ще є живими, окрім людей, тварин і рослин? (Гриби, бактерії)
• А що не має ознак живого? (Камінь, вода, повітря, пісок, Сонце, Місяць, планети)
Підсумуйте: «Незважаючи на велику різноманітність живих організмів вони володіють ознаками, характерними тільки для живих істот — ознаками життя. Це дихання, живлення, ріст і розвиток, рух і розмноження».
Робота з підручником
1. Прочитайте текст та розгляньте малюнки їстівних грибів та їх отруйних двійників у підручнику на с. 71.
Запитання для обговорення:
• Яких живих організмів ми тільки що вивчали? (Гриби)
• Якими бувають гриби? (Їстівними та отруйними)
• Який гриб є найотруйнішим? (Бліда поганка)
• Чому цей гриб є небезпечним? (Його легко переплутати з їстівними)
2. Тепер самостійно без підручника назвіть їстівні гриби, які мають отруйних двійників.
3. Перегляньте відеопрезентацію про їстівні та отруйні гриби.
Підсумуйте: «Їстівні гриби легко переплутати з отруйними, тому дітям їх не можна збирати».
Перегляд відео «Гриби — живі організми» перегляньте уривок з відео (з 02:00 до 05:05).
Запитання для обговорення:
• Як дихають гриби? (Вдихають кисень і видихають вуглекислий газ)
• Чим живляться гриби? (Відмерлими рештками тварин і рослин, а деякі інші гриби — соком рослин, на яких живуть)
• Як гриби розмножуються? (Спорами чи частинами грибниці)
• З чого складаються шапинкові гриби? (Плодового тіла, в якому є шапинка й ніжка, та грибниці)
• Які ще бувають гриби? (Цвілеві, сажкові, дріжджі)
Підсумуйте: «Гриби також мають ознаки живого».
Підсумкові завдання
👉Виконайте вправу Жива і нежива природа
Немає коментарів:
Дописати коментар