16.03.2021

Добрий день!

Бажаю гарної та плідної роботи!


Українська мова 


1. Тема Часові форми дієслів. Оповідання «Нахаба» (Ярослав Стельмах)

2. Підручник С. 55 - 58 

3. Медіаресурси

 👉Всеукраїнська школа онлайн 3 клас. Українська мова. Закріплення вивченого з теми “Часи дієслів”  https://www.youtube.com/watch?v=f85XOQjt87c

👉Нахаба * Ярослав Стельмах ttps://www.youtube.com/watch?v=i1z6EJMFGgo

👉Словник синонімів https://ukrainskamova.com/publ/slovnik_sinonimiv/n/nakhab a/36-1-0-10217

👉Тлумачний словник http://sum.in.ua/

4. Закріплення вивченого з теми “Часи дієслів”

Уводимо в тему. Досліджуємо мовлення.

-         Намалюйте у зошиті  просту шкалу часу 



Теп.ч: Який сьогодні день? (запишіть цей день посеред часової шкали)
- Що ви зараз робите? Напишіть дієслова теперішнього часу на  шкалі часу
Мин.ч: Який день був вчора? (запишіть його на шкалі у відповідне місце)
- Що ви робили вчора? Напишіть дієслова  на відповідній стороні лінії                    

часу.

Майб.ч: аналогічна робота.



Читаємо оповідання. «Нахаба» (Ярослав Стельмах) 

Обговорюємо. завдання 1 підручника

Аналізуємо художній текст та елементи сюжету

З огляду на малюнок та назву

-  Що ви можете сказати про стан героя?

-   Передбачте про що читатиме?

- Хто такий нахаба? 

- Кого називають нахабами? 



Робота зі словом нахаба (через QR-код або з карткою)

-          лексичне значення

-          синоніми

-          Які дії вважаються нахабними? Чи зустрічали ви  таких людей у житті? 

-          Про що йтиметься у тексті?

Читаємо оповідання С. 55 - 58 ( спочатку самостійно, а потім з диктором )

Створення сюжетної картини  на основі карти сюжету 



Стіна слів: сюжет

Зробіть висновки за картою сюжету і обговоріть особливості жанру

-          пригадайте роди літератури

-          за родом знайдіть ознаки оповідання

-          особливості оповідання

Стіна слів :жанр, оповідання



Працюємо зі словами :



Досліджуємо мовлення. Визначаємо час дієслівзавдання    підручника


Домашнє завдання: 

👉 Уважно ще раз читаємо оповідання.

👉 Обов'язково заповнюємо сюжетну карту ( фотографуємо та відсилаємо вчителю )

👉 Переказуємо оповідання від імені одного з персонажів.

5. Онлайн урок на платформі Google Meet



Математика


1. Тема Множення числа на суму.

2. Підручник С. 54-55 № 317-326

3. Презентація

4. Онлайн урок на платформі Google Meet



Я досліджую світ


1. Тема Властивості живої природи

2. Підручник С. 70-71

Тиждень 25. 


3. Стіна слів






4. Бесіда «Рослини і гриби — частина живої природи»
1.    Прочитайте вірш Вікторії Остапчук «Про живу та неживу природу»:
 
     Людина, звір чи деревце, 
      Усе що дихає, росте 
      Народжується, живиться, вмирає – 
     Живим природа називає.  
      А сонце, дощ чи віхола, 
       Бурулька попід стріхою – 
     Це все природа нежива, 
     Ознак живого в ній нема. 

     Запитання для обговорення: 
     • Що належить до живої природи? (Людина, тварини, рослини, гриби тощо) 
•     Які спільні ознаки вони мають? (Вони дихають, ростуть, народжуються, живляться та відмирають) 
Підсумуйте: «Нежива природа не має ознак живого. До неживої природи відносяться, наприклад природні явища, повітря, вода, ґрунт, мінерали, космічні об’єкти тощо».
    Відкрийте  підручники на с. 70 і назвіть ознаки живого (все живе харчується та розмножується).

Підсумуйте: «Все живе народжується, росте, дихає, харчується, розмножується і відмирає».

Руханка «Жива чи нежива природа» (м’язова та емоційна релаксація)

Прочитайте казку «Про Ведмедя і Старий Дуб»

    Зупинився якось Ведмідь біля Старого Дуба та й став об кору свої кігті гострити. На стовбурі дерева залишалися глибокі рівчаки. Настрій Ведмідь мав гарний, тому він виліз на дерево – і давай на ньому гойдатися. Дерево почало рипіти. Здавалося, зараз зламається. 

– Ох! – раптом почулося.

 – Ти що або хто? – запитав Ведмідь. 

– Я Дуб, – відповіло дерево. 

– Дубе, чому ти зітхаєш? – здивувався Ведмідь. – Хіба тобі боляче? Ти ж неживий. 

– Чому ти вирішив, що я неживий? – настала черга здивуватися Дубу. 

– Не рухаєшся, стоїш на одному місці, мов камінь, – відповів Ведмідь.

 – Так, я не блукаю лісом, як ти, і не літаю, як птах, але, на відміну від каменя, я рухаюся. Я постійно повертаю свої листочки та гілочки до сонячного світла. Цей рух непомітний. Так рухаються усі рослини, – пояснило дерево. 

– Усі живі дихають, – не здавався Ведмідь. – Я для цього маю ніс, а у тебе його немає, тому ти неживий. 

– Хоч я не маю носа, але я дихаю крізь маленькі отвори, які є на поверхні моїх листочків, – пояснив Дуб. 

– Живі живляться, – нервував Ведмідь. – Я, наприклад, їм ягоди, корінчики, личинки, черв’яків, мишей. А ти? Скільки пташок на тебе сідають – хоч когось ти з’їв?

 – Своїм коренем я вбираю з ґрунту воду і мінеральні солі – це називають мінеральним живленням. Решту потрібних речовин я утворюю самостійно під впливом світла, – терпляче відповів Дуб.

 – Усі живі ростуть та розмножуються. Колись я був маленьким, а тепер поглянь, яким велетнем став – скоро своїх ведмежат буду мати. А ти хіба здатний розмножуватися? Рослини не-жи-ві, – зробив висновок волохатий. 

– Років сто тому я був паростком, який ти міг би розчавити, наступивши лапою, а тепер я вищий за тебе, а кожну осінь на моїх гілках дозрівають жолуді. Там, куди вони падають, виростають молоді дубочки – це мої діточки. Я такий самий 419 живий, як і ти.

 – Я вважав, що живими є тільки тварини і люди, – виправдовувався Ведмідь. 

– Живими також є рослини, гриби і бактерії. Вони всі дихають, рухаються, ростуть, розмножуються. Неживими є камінь, вода, повітря, пісок, Сонце, Місяць, планети, – підсумував суперечку Старий Дуб. 

  Замислився Ведмідь, зліз із дерева і сказав: 

– Не варто тебе без потреби ламати. Усе живе має право жити. 

   Після бесіди із розумним деревом клишоногий повільно пішов лісом. Тепер він знав, чим відрізняються живі тіла природи від неживих, і уважно спостерігав за всіма живими істотами, що траплялися на його шляху. 

Марина Яремійчук

Запитання для обговорення:

 • Чому Ведмідь спочатку вважав, що Старий Дуб є неживим? (Тому що рухи рослин є майже непомітними, також рослини дихають і живляться, але зовсім не так, як тварини) 

• Хто ще є живими, окрім людей, тварин і рослин? (Гриби, бактерії) 

 • А що не має ознак живого? (Камінь, вода, повітря, пісок, Сонце, Місяць, планети) 

 Підсумуйте: «Незважаючи на велику різноманітність живих організмів вони володіють ознаками, характерними тільки для живих істот — ознаками життя. Це дихання, живлення, ріст і розвиток, рух і розмноження».

Робота з підручником 

1. Прочитайте текст та розгляньте малюнки їстівних грибів та їх отруйних двійників у підручнику на с. 71.

Запитання для обговорення:

 • Яких живих організмів ми тільки що вивчали? (Гриби) 

 • Якими бувають гриби? (Їстівними та отруйними) 

 • Який гриб є найотруйнішим? (Бліда поганка)

 • Чому цей гриб є небезпечним? (Його легко переплутати з їстівними)

2. Тепер самостійно без підручника назвіть їстівні гриби, які мають отруйних двійників. 

3. Перегляньте  відеопрезентацію про їстівні та отруйні гриби. 

Підсумуйте: «Їстівні гриби легко переплутати з отруйними, тому дітям їх не можна збирати».

 Перегляд відео «Гриби — живі організми»  перегляньте  уривок з відео (з 02:00 до 05:05).

Запитання для обговорення: 

• Як дихають гриби? (Вдихають кисень і видихають вуглекислий газ)

• Чим живляться гриби? (Відмерлими рештками тварин і рослин, а деякі інші гриби — соком рослин, на яких живуть) 

• Як гриби розмножуються? (Спорами чи частинами грибниці) 

• З чого складаються шапинкові гриби? (Плодового тіла, в якому є шапинка й ніжка, та грибниці) 

• Які ще бувають гриби? (Цвілеві, сажкові, дріжджі) 

Підсумуйте: «Гриби також мають ознаки живого».

Підсумкові завдання

👉Виконайте вправу Жива і нежива природа

Немає коментарів:

Дописати коментар